Reklamacje z tytułu rękojmi
1. Sprzedawca odpowiada wobec klienta, wówczas jeżeli sprzedany towaru ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), gdzie owa wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego produktu z umową. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 (dwóch) lat od dnia wydania towaru klientowi. Niniejsze postanowienia nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień klienta, nabywającego produkty jako Konsument, przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa, w tym w szczególności w art. 556 – 576 Kodeksu cywilnego.
2. Jeśli otrzymany towar posiada wady, klient ma prawo do złożenia reklamacji z zachowaniem terminów i warunków reklamacji określonych odpowiednimi przepisami prawa.
3. Składanie reklamacji
W przypadku składania reklamacji, reklamowany towar oraz dowód jego zakupu w sklepie internetowym greta-desig.pl oraz opis reklamacji, należy wysłać drogą pocztową, przesyłką kurierską lub inną formą przesyłki na poniższy adres z dopiskiem REKLAMACJA
Adres do wysyłek reklamowanego towaru:
GRETA DESIGN
Ul. Ks. Z. Dzidka 13, 34-300 Żywiec
Warunkiem niezbędnym do rozpatrzenia reklamacji jest dostarczenie przez klienta reklamowanego towaru wraz z dowodem zakupu oraz opisem reklamacji.
W celu złożenia reklamacji należy pobrać i wydrukować poniższy FORMULARZ REKLAMACYJNY i dołączyć do przesyłki z odsyłanym towarem.
4. Sprzedawca nie później niż w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych od otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem, odniesie się do złożonej reklamacji z tytułu rękojmi i poinformuje klienta o dalszym postępowaniu.
5. W przypadku uznania reklamacji sprzedawca naprawi lub wymieni klientowi reklamowany towar na inny, pełnowartościowy w terminie 14 (czternastu) dni od daty rozpatrzenia reklamacji. Koszty związane z wysłaniem towaru ponosi sprzedawca. Jeżeli wymiana nie będzie możliwa (np. z powodu wyczerpania zapasów magazynowych) sprzedawca zwróci klientowi równowartość ceny reklamowanego towaru w ciągu 14 (czternastu) dni od daty rozpatrzenia reklamacji.
6. W przypadku, gdy reklamacja klienta nie zostanie uznana, sprzedawca odeśle klientowi towar wraz z opinią co do niezasadności uznania reklamacji.
7. W przypadku stwierdzenia, iż towar został uszkodzony podczas transportu, zaleca się aby klient przed odebraniem przesyłki sprawdził, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia klient nie powinien przyjmować przesyłki, tylko w obecności pracownika firmy kurierskiej sporządzić protokół uszkodzeń oraz możliwie jak najszybciej skontaktować się z firmą GRETA DESIGN pocztą elektroniczną
biuro@greta-design
lub pod numerem telefonu +48 780 095 123
Gwarancja
1. Towary, które są sprzedawane w sklepie internetowym greta-design.pl są oryginalne i są objęte gwarancją udzieloną przez sprzedawcę i producenta, w tym przypadku GRETA DESIGN
2. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej dołączonej do towaru. Gwarancja (jeżeli jest nią objęty sprzedany Towar) nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
3. W przypadku towaru, na który jest udzielona gwarancja, klient może reklamować produkt posiadający wady:
3.1. możliwość korzystania z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji – zgodnie z warunkami gwarancji zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej;
3.2. możliwość korzystania z uprawnień przysługujących mu w stosunku do sprzedawcy z tytułu rękojmi – w takim przypadku należy złożyć reklamację;
4. Realizacja gwarancji
Aby gwarancja została zrealizowana, należy:
4.1. Towar, który jest kierowany do naprawy gwarancyjnej należy zabezpieczyć do transportu
4.2. Pobrać i wydrukować FORMULARZ REKLAMACYJNY, a następnie wypełnić go w sposób czytelny. W FORMULARZU REKLAMACYJNYM należy podać numer rachunku bankowego, na który mają zostać zwrócone ewentualne koszty wysyłki lub inne koszty wynikające z gwarancji. Załączyć dowód na poniesione koszty wysyłki. W przeciwnym razie ewentualne uregulowanie należności (m. in. jej zwrot) będzie niemożliwy
4.3. Towar do naprawy gwarancyjnej wraz z wypełnionym FORMULARZEM REKLAMACYJNYM, należy wysłać na poniższy adres z dopiskiem „GWARANCJA”
Adres do wysyłek reklamowanego Towaru:
GRETA DESIGN
Ul. Ks. Z. Dzidka 13
34-300 Żywiec
5. Informacja dotycząca rozstrzygania sporów zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia ODR:
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Komisja Europejska udostępnia internetowy system rozstrzygania sporów konsumenckich (ODR).